Curaçao – Juli / Augustus 1994

Dag 19 – Donderdag 4 Augustus 1994
curacao Curaçao

Vroeg op vandaag, voor een laatste tour door het Christoffelpark. Deze keer met de jeep. Dat is noodzakelijk voor de gele route. We gaan dus met z’n vijven op pad. Leo bestuurd de jeep.
Het is letterlijk een bewogen tochtje. We worden flink heen en weer geschud in de jeep. Dit is overigens de nieuwe hobby van Leo: op safari!

Tijdens de tocht hebben we een prachtig uitzicht over het eiland. We zien Landhuis Knip liggen en we komen zelfs een wilde orchidee tegen in een cactus.

Ook komen we de zeldzame (dadel?) palmen tegen die alleen hier in het park op ’t eiland groeien. Waarschijnlijk zijn de zaden overgewaaid uit Venezuela.
We bezochten ook een mangaan”mijn” die het ontginnen blijkbaar niet waard was.
Een hoop stenen was het, meer niet.
We waren die ochtend de enige bezoekers op de “gele” route. Samen met een aantal andere mensen onder leiding van een gids. Ze “stalen” stukjes koraal, plantjes, etc. En dat waar een gids bij is…
Op de terug weg weer langs de “zittende” boom. Dit keer gingen Arnoud & Rianne wel op schoot bij de boom voor een foto.

Om 13:00 weer terug op de Kaya Lima. We gaan richting ons eigen huis voor de siësta. Om 6 uur gaan we met alle kids naar de Mc Donalds. Leo & Irene hebben we maar eens weg gestuurd om uit eten te gaan. Dat vonden ze echt leuk.
Op de weg naar huis zijn we nog even op Mirador (een klif in de buurt van het vliegveld) gaan kijken naar een vertrekkende DC-10 van de KLM.

« Vorige Pagina Volgende Pagina »