Nieuw-Zeeland februari / maart 2011

Dag 6 – vrijdag 25 februari 2011
Nieuw-Zeeland Bay of Islands

Het hotel in Paihia is een prima hotel om lekker te slapen, ligt erg rustig. Goed bijgeslapen dus.
Gisteren had Sanne in de bus gevraagd wie wat wilde doen in Paihia, samen met Diana en Kim had ik gekozen om met een catamaran op dolfijnen spotting trip te gaan door de Bay of Islands.
Om 8 uur afgesproken bij de receptie, eerst naar de supermarkt en bakker om wat ontbijt in te slaan en versnaperingen voor op de boot. Smaakte erg lekker en was nog zeer schappelijk geprijsd!

Daarna de catamaran op, na een kort stukje varen werd aangemeerd in Russel, het eerst gestichte stadje door Europese handelsvaarders. Ook wel “Hell hole of the Pacific” genoemd. Nadat er additionele passagiers waren opgepikt werd koers gezet door de Bay of Islands.

Het duurde niet lang voordat er een groep dolfijnen van ongeveer 35 stuks werd gespot. Leuk om te zien, maar het kostte wel wat moeite om een goeie foto te schieten, maar goed het resultaat mag er zeker weten zijn!

Na ruim een half uur werd afscheid genomen van de dolfijnen en werd verder gezeild door de Bay of Islands. Het ene uitzicht was nog mooier dan het andere.

Rond 12 uur ging het schip voor anker in een mooie baai. Met een zodiac ben ik samen met Kim aan land gegaan om een wandeling te gaan maken naar een uitzichtpunt. Diana volgde later, die ging eerst nog snorkelen.

In Nieuw-Zeeland zijn de mensen erg vriendelijk richting elkaar, behalve naar ongedierte en uitheemse planten. Zo kom je daar geregeld borden voor tegen en zo ook op dit eiland. Ze houden de natuur graag zoals het is en vragen om je medewerking.

Na een korte wandeling bereikte Kim en ik de top van een heuvel, met een prachtig uitzicht over de zee en een aantal baaien.

Om 13:00 werd iedereen die aan land was gegaan weer opgepikt en terug gebracht naar de boot, alwaar een BBQ (van helaas alleen worstjes) stond te wachten. Nadat de lunch verorberd was werd koers gezet naar Paihia langs de buitenkant van de Bay of Islands. Rond 16:00 werd Russel bereikt.
Diana, Kim & ik hadden al afgesproken om in Russel te gaan dineren, dus hier gingen we van boord.

Bij het inlopen van het stadje kwamen we Sanne & Charlie tegen. Die waren erg benieuwd wat we hadden beleefd die dag. Even later kwamen ook Winny & Anja erbij die ook mijn foto’s van de dolfijnen erg geslaagd vonden. Ook Ruud & Jolanda kwamen net terug van hun dagtocht met een zeilschip, die voegden zich bij Diana, Kim & mij, met z’n 5-en een klein rondje door Russel gelopen, bij de aller eerste kerk van Nieuw-Zeeland (Christ Church) nog wat plaatjes geschoten.
Daarna naar de eerste kroeg van Nieuw-Zeeland gegaan en een paar biertjes gedronken alvorens bij een Thai in een heuse Tuk Tuk te gaan eten. Smaakte erg prima en voor $30,- p.p. gegeten en gedronken!

Met een zonsondergang in het gezicht weer terug naar Paihia gevaren. Na een douche weer lekker gaan slapen. Morgen op naar Rotorua!

De route van vandaag:

(Route bij benadering, achteraf ingetekend)

Dit bericht heeft 7 reacties

1. Hoi Arnoud,

Ik vond je verslag geweldig met prachtige foto’s en leuke filmpjes erbij.

Toppie Arnoud.

2. Fantastische foto’s Arnoud, het lijkt wel National Geographic! Leuk om China, Cuba en Thailand te zien, we hebben hier en daar letterlijk op dezelfde plek gestaan 🙂

groetjes!
    G.

3. Beste Arnoud,

Wat een mooie foto’s en een geweldige mooie en professionele site!

Ik ben zelf samen met mijn vrouw (toen nog vriendin :)) vanaf half december 2011 – half januari 2011 in Nieuw Zeeland geweest. Helaas hadden wij een stuk minder mooi weer, maar dat terzijde.

Dikke complimenten voor de foto’s en de site.

Groet William

4. Hallo Arnoud, wat een mooie site. Mijn man en ik gaan volgend jaar november ook naar nieuw Zeeland. Druk bezig met plannen vd route. Heb ook n canon 350 maar vraag me dus af waar je de foto’s mee hebt gemaakt. Fijn weekend. Mvg Conny

1. Hi Conny,

De foto’s heb ik allemaal met mijn 7D gemaakt.
      En voornamelijk met de 24-105L, een paar met de 100-400L.
      Ook alle filmpjes zijn met de 7D gemaakt. Top ding!
      Investering waard geweest!

Alvast veel plezier in NZ!

Arnoud.

5. Hallo Arnoud,

Via een tweet over je foto’s van de Dreamliner-vluchten van vandaag, kom ik op je website. Mooie foto’s!
    En laat ik daar nou ook je reisverslag van Nieuw-Zeeland zien staan. Leuk, want dezelfde Djoser-reis heb ik in 2004/2005 gemaakt (en ook een reisverslag op mijn website). Een feest van herkenning dus! En dankzij jouw foto’s van de Bay of Islands, weet ik nu eindelijk op welk eilandje ik ook geweest ben (en waar ik in het gras m’n zeeziekte heb laten zakken). Ik had eerder al op Google maps gekeken, maar het bleek nu toch een ander eilandje te zijn geweest, nl. Motorua.

Groeten,
    Ronald.

1. Beste Ronald,

Dank voor je reactie en je complimenten!
      Grappig dat we dezelfde reis hebben gemaakt en je nu na jaren eindelijk weet welk eiland je bent geweest! 🙂