Nepal – februari 2017

Reisverslag van een tweeweekse vakantie naar Nepal.
Voor het werk ben ik eerst een weekje naar India geweest, daarover kun je op de eerste pagina wat terug lezen.
Na die ene week ben ik door gevlogen naar Kathmandu, Nepal om daar van een welverdiende vakantie te genieten.
Daarnaast ben ik in Panauti, Pokhara & Sauraha (Chitwan National Park) geweest.

Zondag 29 januari 2017 t/m vrijdag 3 februari 2017
Nederland Amsterdam – India New Delhi – Pune

Zondag 29 januari
Een reis voor mij begint op Schiphol. Weer lekker een stukje vliegen!
Uiteraard gekozen voor een vlucht van KLM, in een Boeing 747-400 (nu kan het nog, over een jaar of 3 zijn ze weg!).
De PH-BFH bracht me dit keer naar Delhi.

Vertrek omstreeks 12:50 vanaf de Aalsmeerbaan (18L). Daarna lekker de wolken door, op naar Delhi.
Onderweg van het uitzicht genoten vanaf mijn raamplaats op 26A. Vliegen blijft leuk!
Nog wel wat leuke dingen gezien, paar kisten, mooie landschappen en de verlichte grens tussen India & Pakistan. Leuke afleiding voor een vluchtje van zo’n 7 uur.

Delhi lag zoals gebruikelijk in de dikke soep. Na de landing omstreeks 1 uur lokale tijd zag ik niet veel meer uit het raam.

Amsterdam-New Delhi

Na de landing om 01:00 opzoek naar mijn aansluitende vlucht van Jet Airways naar Pune.
Dat was wel even haasten om mijn koffer op te halen en opnieuw in te checken.
Blijkbaar kan dat niet als je vanaf een intercontinentale vlucht overstapt op een binnenlandse vlucht.
Nooit geweten, toch weer wat geleerd vandaag.
Maar goed, om 3 uur zou mijn vliegtuig naar Pune vertrekken.
Eerst maar eens een rondje om de bagage carrousel gelopen om te kijken of ze niet mijn koffer al ergens hadden neergezet (wijze les van de vorige keer op Delhi), wat niet zo bleek te zijn.
Maar goed, tijd tikt door, nog steeds geen koffer. En even na 2 uur kwam ie dan eindelijk voorbij op de band.
Dat werd krap, want om 02:30 al de boarding voor de vlucht naar Pune. Met een vraag aan vriendelijke airport medewerker van waar ik heen moest, werd ik netjes langs alle rijen geleid tot aan de transfer check-in balie, alwaar ik mijn koffer weer mocht achterlaten.
Vervolgens nog een korte rij bij Security en ik had zowaar 5 minuten over voordat ik kon instappen.
Daarna 2 uur de tijd om uit te blazen tijdens de vlucht naar Pune in de volgende Boeing, alleen dan een paar maatjes kleiner van die van KLM, een 737-800, de VT-JFR. Dit keer op stoel 11A.
Rond 5 uur de landing, om half 6 in het hotel en om 6 uur ging mijn lampje ook wel uit.

New Delhi-Pune

Maandag 30 januari 2017
Planning was om tot een uur of 12 te slapen, ware het niet dat men in de veronderstelling was dat ik eten had besteld om 10u ’s ochtends. Of ik moet dat in mijn slaap gedaan hebben. Ze wilden het blijkbaar erg graag afleveren want zowel de telefoon als hard bonzen op de deur maakten mij wakker. Aangezien ik geen trek had en ook niks had besteld, weer terug naar bed gegaan.
Heb denk ik nog een uurtje al met al geslapen, maar meer dan dat was het niet.
Maar rustig aan gedaan en wat geluncht/ontbeten in het restaurant en vervolgens met de taxi naar kantoor.

Daar een gezellig weerzien met mijn collega’s, die de stroopwafels en poffertjes gretig in ontvangst namen. Vervolgens een aantal meetings gehad en aansluitend gaan eten bij Malaka Spice.
Had al helemaal uitgekeken naar dat lekkere biertje bij het eten, wat bleek… “Dry Day”.
Wat inhoud dat in het hele land geen druppel alcohol wordt geschonken. Achteraf maar goed ook, want om half 9/9 uur had ik toch echt wel moeite om mijn aandacht bij gesprekken te houden.
Op tijd terug naar het hotel en heb ’t daar geen tien uur meer zien worden.

Dinsdag 31 januari 2017
Na een goede nacht bijslapen, lekker aan het ontbijt gezeten. Masala Dosa (soort pannenkoek met vulling en wat kruidige gerechten, etc.) en een lekker bakje fruit met yoghurt.
Daarna weer op naar ’t kantoor voor een nieuwe ronde met meetings die allemaal erg nuttig waren. Leuk!
Gaan lunchen met wat collega’s bij een nieuw restaurant op ’t dak van een gebouw aan de overkant. Qua ambiance 3x niks, al zag het er erg nieuw en netjes uit. Maar het eten smaakte verrassend lekker!
Leuk blijft van India dat je eigenlijk alles deelt wat er op tafel wordt gezet. Zo proef je nog eens wat nieuws / lekkers!
Daarna terug naar kantoor voor nog meer kletsen, daar kom je tenslotte voor.
De dag afgesloten met een lekkere maaltijd in het hotel en toch nog eens op tijd naar bed, beetje verkouden van de vluchten / airco in & uit. Wil daar wel vanaf zijn voor ik naar Nepal ga.

Woensdag 1 februari 2017
Prima geslapen, beetje lang zelfs. Ruim 10 uur. Zal het wel nodig hebben gehad.
Wel nog wat last van de verkoudheid toen ik wakker werd. Na flink wat water te hebben gedronken de rest van de dag, zakte het in de middag gelukkig wat af.
Wel weer een drukke dag met aardig wat meetings gehad, ook deze waren weer erg nuttig.
’s middags nog gaan lunchen met het team, bij een gezellig en lekker buffet restaurant. Ideaal om diverse Indische gerechten te proberen. Ze blijven het mooi vinden dat ik al die goed gekruide gerechten prima kan hebben. ’t Is ook (voor mij) niet zo dat ze je bek uit branden, maar het gewoon netjes in balans en het tintelt soms zo lekker na in je mond.
De dag weer afgesloten met een lekkere maaltijd in het hotel en daarna nog wat afleveringen van een aantal series gekeken.

Donderdag 2 februari 2017
Wederom meetings gehad met collega’s op kantoor. Onder andere eentje met een trainer uit Nederland via de videoconferentie om samen met het team opties te bekijken van hoe we nog nauwer kunnen samenwerken. We deden al wat met Scrum / Agile, echter is er nog winst te behalen op dat vlak. Was een erg leuke meeting die zijn vruchten ook gaat afwerpen na mijn reis naar Nepal. Leuk vooruitzicht!

’s avonds gaan eten met mijn team en een aantal andere collega’s. Die stonden er op dat ze mij trakteerden. Erg aardig van ze! Was ook erg gezellig. Een collega kende de eigenaar van het restaurant en die vond het maar wat bijzonder dat er iemand uit Nederland kwam eten, en die dan ook nog een geen enkele moeite had met het echte Indiase eten (lekker pittig).

Eenmaal terug in het hotel vond ik nog een diepzee bewoner op mijn matras!

Vrijdag 3 februari 2017
De laatste dag op kantoor, paar goede meetings gehad en de week nog doorgenomen met het team.
De verkoudheid was gelukkig helemaal weg, fijn! Dan heb ik daar geen last van tijdens mijn vakantie.
Op het dak van het kantoor nog gelunched met dezelfde collega’s die de avond ervoor ook mee waren. Ze hadden ergens een kip/rijst pan besteld die echt prima smaakte!

Aan het eind van de dag afscheid genomen van iedereen en terug naar het hotel voor mijn laatste nachtje aldaar.
Opnieuw een ‘towel art’ aangetroffen in mijn kamer, dit keer twee kleine olifantjes en een enorme krokodil!

Er zijn 5 reacties geplaatst:

1. Nicole

Gave foto´s, kleurrijk. Leuk om eens een ander soort vakantie te doen zeker?
    Ennuh, wat is er mis met rijst en groente? Dat eet ik elke dag. 🙂