India – juli 2017

Reisverslag van een tweeweekse zaken trip naar India.
Dit keer heb behalve werken, ook een uitstapje gemaakt naar Lonavla.

Dag 1 – zaterdag 1 juli 2017
Nederland Amsterdam – India New Delhi

Onlangs is er een nieuw iemand gestart in mijn team, reden om een reis naar India te maken om die in te werken en de lijnen voor de 2e helft van 2017 uit te zetten.

Vanwege het slechte weer een taxi naar Schiphol gekregen van de baas. Tof, het regent al genoeg in India, en om nou met een nat pak te starten is ook weer zoiets.
Deze zette mij netjes op Schiphol af om even na 10u uur. Zou pas om half 3 vliegen, maar gezien de problematiek met lange wachtrijen op Schiphol, werd het aangeraden om tijdig aanwezig te zijn.
Niet veel later voegde ook mijn collega zich bij me. Gezellig samen vliegen en werken in India, hij met zijn team, en ik met het mijne.

De rijen ware toch wel wat lang. Het begon met een half uurtje wachten voordat de koffer ingecheckt was. Leek mij toch ook iets van een capaciteitsprobleem daar, waardoor het zo lang duurde.
Daarna de beveiliging, eerst jezelf en je handbagage en daarna je paspoort.
Nieuws is dat ze kijken naar hoeveel je bij je hebt, alles dus maar in 1 tas gepropt en dan kun je de ‘fast lane’ in. En die was inderdaad fast, 5 minuten en verder naar de paspoort controle. Daar was het wederom lang wachten, dus ook daar een capaciteitsprobleem. Dat ook ruim de helft van de zelfcheck niet actief was, zal ook niet hebben geholpen vrees ik.
Maar ach, al met al in een goed uur er doorheen. Er zijn ergere dingen.
Dus tijd genoeg om te lunchen, wat vliegtuigen te kijken en daarna richting de gate.

Wederom met KLM naar New Delhi, maar dit keer met de Boeing 787-9. Daar had ik al eens in gezeten, tijdens de Welcome Flight, maar nu dus voor het eerst een langere vlucht.
De PH-BHD (Bougainville).

Mocht nog even wat foto’s komen maken voor vertrek van deze moderne cockpit.
Erg gaaf. Na 5 minuten toch maar mijn plekje opgezocht naast mijn collega en op naar India!

De eerste keer ver vliegen in de Dreamliner was een prima ervaring.

Vooral de airco is een stuk beter, vond het een stuk minder benauwd. Raampjes zijn ook lekker groot en je kunt ze zelf donkerder / lichter maken. 1 tint donkerder zetten in flight, scheelt hoop fel licht en met je zonnebril op zitten als je naar buiten wil kijken.
Al met al een vooruitgang, maar ja… ondanks dat het toch een Boeing is, is het toch geen MD-11 of 747.

Onderweg nog lekker met de cabincrew staan kletsen, die hadden mij gespot met m’n dikke cam en mijn korte praatje met de captain. Ze zeiden tegen me, we dachten al dat je iets ging vragen voor foto’s van de cockpit. Wat doe je daar nou mee? Foto’s laten zien van wat ik eerder heb gemaakt en waar KLM ze af en toe voor gebruikt. Vonden ze echt gaaf. Ze vonden het ook jammer dat KLM MD-11, 747 en 70 er bijna allemaal uit gaan/zijn. Mijn collega vroeg zich al weer af waar ik een half uur lang geweest was.

Tijdens de zonsondergang nog naar buiten gekeken en wat plaatjes geschoten. Viel me op dat er een schaduw patroon ontstond op de linker motor, bleek dat dat de uitstoot was van de rechter motor (die witte strepen die je in de lucht ziet). Gaf toch wel een bijzonder effect.

Amsterdam-New Delhi

Één Reactie:

  1. Hemant

    Hi Arnoud,
    How r u ?
    Nice Pictures as usual. … Some of them are really Awesome.
    Did not go through the blog as it is in Dutch ….waiting for english version …
    I am missing mine & Deepak’s Pic on the Bike.
    Can you send ( or add here ) me that one?
    See you soon !
    Reagrds,
    Hemant

    Reageer

Geef een reactie